Zpět na kategorii

Panasonic slibuje elektromobily s větším dojezdem: Začne s výrobou revoluční baterie

Michaela Hanelová
16. 10. 2024, 17:59
Technologie

Společnost Panasonic oznámila, že je připravena zahájit masovou výrobu revolučního cylindrického bateriového článku 4680, který má potenciál zásadně změnit trh s elektromobily.

Foto: Panasonic

Revoluce v bateriích pro elektromobily

Nové 4680 cylindrické lithium-iontové baterie od Panasonicu nabízejí oproti běžně používaným 2170 bateriím několik klíčových výhod, mezi nimiž je například pětinásobná kapacita, zvýšený dojezd elektrických vozidel, menší počet článků potřebných pro sestavení baterie, zefektivnění výrobního procesu, ale také potenciální snížení cen elektromobilů

„Výrobní proces cylindrické baterie 4680 vyžaduje pokročilejší technologii a více zkušeností. Naše společnost však využívá svých 30letých zkušeností s výrobou cylindrických lithium-iontových baterií," uvádí Panasonic ve své tiskové zprávě.

Přípravy na masovou produkci

Panasonic Energy provedl rozsáhlou rekonstrukci své továrny Wakayama, která se nyní stane centrem výroby nových 4680 článků. Továrna bude sloužit jako hlavní výrobní centrum pro nové produkty a výrobní metody. Od března 2025 má společnost v plánu zapojení přibližně 400 pracovníků do výroby. Cílem je, aby společnost dosáhla environmentálně šetrné výroby s využitím obnovitelných zdrojů energie.

Kazuo Tadanobu, prezident a výkonný ředitel Panasonic Energy, k tomu dodává: „Velice mě těší, že jsme připraveni začít s masovou produkcí přelomového bateriového článku 4680. Jedná se o milník, kterého jsme dosáhli lety zkušeností v oboru cylindrických lithium-iontových baterií. Věřím, že touto cestou vyvoláme revoluci v oblasti elektrických vozidel."

Konkurence v oblasti inovativních baterií

Zatímco Panasonic se soustředí na vylepšení lithium-iontových baterií, jiné společnosti hledají alternativní řešení. Například tým z University of Chicago nedávno představil první sodíkovou solid-state baterii bez anody. Ta má potenciál pro rychlé nabíjení a vysokou kapacitu, je vhodná pro elektromobily nebo uskladnění energie z obnovitelných zdrojů a bude levnější a ekologičtější alternativa k lithiovým bateriím.

Zdroje: thebuzzevnews.com , automotivedive.com , japantimes.com